sâmbătă, august 29, 2009

Tocana de legume (conserva)

Pentru zilele de iarna reci , atunci cand e post sau nu va recomand aceasta tocana de legume...simpla si delicioasa. 

Ingrediente: 
- 2 kg ardei kapia rosii 
- 2 kg rosii 
- 3 cepe potrivite 
- 4-5 morcovi maricei 
- 500 ml ulei asa e reteta dar eu am pus doar 350 ml 
-250 g orez 
-3 catei de usturoi 
-frunze de patrunjel si telina...cate o legatura din fiecare 
-sare si piper dupa gust. 

Mod de preparare: 
Intr-un vas incingem uleiul si punem la inabusit cu cateva linguri cu apa ceapa si morcovul tocate. 
Lasam cca 5 minute apoi adaugam si ardeiul tocat marunt...amestecam si punem si rosiile pe care eu le-am bagat la robot. 
Asezonam cu sare si piper si lasam sa fiarba. 
Intre timp dam in cateva clocote orezul , apoi il clatim cu apa rece. 
Cand legumele au fiert adaugam orezul , lasam pe foc cca 10 minute sa se imbine orezul cu toate aromele din vas amestecand incontinuu sa nu se lipeasca orezul de fundul vasului , adaugam usturoiul tocat marunt si verdeata proaspat tocata. 
Punem tocana fierbinte in borcanele spalate si uscate in prealabil , apoi le punem intr-un vas in care am asezat un prosopel , turnam apa si le fierbem la bain-marie o ora dupa ce a dat apa in clocot. 
Se lasa la racit in aceeasi apa pana a doua zi apoi se depoziteaza in camara. 
Se serveste rece sau calda dupa preferintele fiecaruia sau pur si simplu intinsa pe felii de paine.














Niciun comentariu: