joi, iunie 11, 2009

Branzoaice moldovenesti

De cum am vazut aceasta reteta am zis ca trebuie neaparat sa o incerc, dar am constatat ca nu aveam branza si imediat am pus sa fac din lapte cu cateva picaturi de lamaie si gata branzica.
Sunt atat de gustoase si pufoase incat toate au fost devorate in scurt timp.
Reteta nu imi apartine ea este a lui Lory careia tin sa-i multumesc pentru ea.
Dar sa vedem de ce avem nevoie pentru acest dulce.
Ingrediente : 

  ~aluat 

         ~800gr faina 
         ~3 oua 
         ~50gr drojdie (eu am pus 2 plicuri de drojdie uscata)
         ~5 lg zahar 
         ~350ml apa 
         ~50ml ulei 
         ~sare 

  umplutura 
        ~600gr branza de vaci 
       ~zahar dupa gust 

       ~3 oua

       ~sare 

     ~zahar vanilat 
     ~coaja de lamaie 


   Mod de preparare:
Din ingredientele de mai sus se face un aluat( eu am pus ingredientele pentru aluat in masina de paine si am setat programul de framantare si dospire )nu prea vartos care se lasa la dospit.Dupa ce aluatul a crescut se imparte in bucati egale care se rotunjesc si se mai lasa 10 min la dospit.Apoi se intinde cu merdeneaua in cercuri cu diametrul de 10 cm se aseaza umplutura in mijloc, apoi se aduna maginile formandu-se branzoaicele.Se lasa la crescut in tava , se ung cu ou batut si se coc la foc potrivit. 
Se servesc calde unse bine cu smantana si pudrate cu zahar sau simple.




















7 comentarii:

Dana2dor spunea...

M-ai omorat cu branzoaicele astea!
Sunt de-a dreptul criminale! Ce culoare! Pot sa le simt si aromele!
Tare pofta mi-ai facut cu ele, asa ca te invit sa ridici niste premii binemeritate :)

Sabina spunea...

Mama mia, ce bine arata !!!! Stiu ce gatesc maine ...
Multumesc, Meli!!! Pupici!

Melianda spunea...

Dana , intr-adevar sunt minunate si eu salivez de cate ori am uit la ele , dar cat de curand mai fac o tura...multumesc mult pentru premii , voi trece cat de repede pot sa le ridit...te pup si un weekend minunat iti doresc!

Melianda spunea...

Sabina astept impresii, or sa-ti placa cu siguranta!
pupici si un sf. de saptamana cat mai placut!

Anddrey spunea...

mmmmmmmmm....
ce bine arata :D
sunt asa de rosii si frumoase, si sigur foarte gustoase :X

P.S: Ma treci si pe mine la blogroll ? Astept raspuns pe blog/e-mail sau pe mess :)

Melianda spunea...

Andrey multumesc, si da am sa te bag in listuta mea de bloguri.o saptamana cat mai usoara!

laurica83 spunea...

Foarte bune sunt. Le-am incercat si eu azi. Au iesit nemaipomenite. Salvez reteta sa mai fac si alta data. Multumesc.