luni, martie 16, 2009

Crema de zahar ars (alta varianta)

Acum vreo doua luni am castigat pe un site culinar o carte de bucate plina cu retete de pe la noi si nu numai.O carte care mie personal imi place foarte mult.
ieri m-am hotarat sa incerc o reteta si am gasit un desert usor pe care cred ca majoritatea dintre noi il stim.
Dar gata cu vorba si sa trec la treaba...

Ingrediente: 

~1 l lapte
~6 oua
~4 linguri de zahar tos (eu am fol. 6 linguri pentru ca mi s-a parut prea putin, si va sfatuiesc sa folositi zahar brun pentru a iesi sosul de culoarea caramelului)
~un pliculet de zahar vanilat
~o esenta rom  si coaja de la o lamaie(am mai adaugat eu, coaja de lamaie mi-am permis sa pun de la o lamaie crescuta natural de mine in casa)

Mod de preparare:
 
Se fierbe laptele cu 3 linguri de zahar si zaharul vanilat.Se lasa sa se raceasca putin timp in care se bat ouale intregi.Acestea se vor amesteca apoi  cu laptele.Intr-o cratita se pun celelalte 3 linguri de zahar , se pune la foc miscand cratita intr-o parte si in cealalta astfel incat zaharul topit sa se distribuie uniform pe suprafata vasului.Zaharul nu se lasa  sa arda pentru ca acesta va capata un gust amar.Dupa ce topim zaharul se toarna laptele amestecat cu ouale si in care am adaugat si coaja de lamaie punandu-se imediat sa fiarba la bain-marie acoperind cratita cu un capac.
Se lasa cam o jumatate de ora dupa care se ia de pe foc  si se asteapta pana se raceste , apoi se baga la frigider pana la servire.
Atunci se va dezlipi de pe cratita cu ajutorul unui cutit si se va rasturna pe un platou.
Daca doriti adaugati si esenta de rom cu putin timp inaintea de a inceta fierberea la bain-marie.
Eu am servit deasupra cu dulceata de cirese amare.
Va garantez ca e un deliciu...pofta buna!














3 comentarii:

diana spunea...

Ce pofta mi-ai facut si eu sunt la cura....
M-am mutat cu blogul la adresa
aromele.blogspot.com

Melianda spunea...

Didona cand nu ai sa mai fii la cura iti vei aduce aminte si vei prepara crema de zahar ars...Multumesc pentru noua adresa...pup si o seara buna!

MihaeRa spunea...

Arata tare bine varianta asta de crema de zahar ars..yamm...