luni, decembrie 08, 2008

Harisi-Prajitura arabeasca

De cand am vazut aceasta reteta  pe blogul lui  Edith  am zis ca merita cu siguranta incercata.Aceasta prajitura e un deliciu si e foarte usor de preparat.
Pentru asta avem nevoie de :

200 g nuca de cocos
500 g gris
150 g unt topit
2 cutii iaurt mari (cca. 375 g per cutie)
2 pliculete praf de copt
3 pliculete vanilie

Pentru sirop vom avea nevoie de:

2 pahare cu apa
2 pahare cu zahar (eu am pus indulcitor)
zeama de la o lamaie

Mod de preparare:

Toate ingredientele se amesteca pana rezulta o compozitie mai groasa decat pentru un chec.Se lasa la odihnit pret de o ora apoi se pune totul intr-o tava unsa si tapetata cu faina de dimensiuni 25\30 cm.
Se lasa in cuptor 50-60 minute...cu zece minute inainte sa fie gata se taie prajitura cu un cutit inmuiat in apa rece  apoi se toarna siropul pregatit in prealabil si se mai baga la cuptor pentru ultimele zece minute.
e o prajitura dulce-acrisoara  super gustoasa.
Pofta Buna!















9 comentarii:

Mona spunea...

Meli, ce coincidenta ..si eu astazi am facut o prajitura cu gris (dar a mea este de post)...maine , daca am timp am s-o pun pe blog..
arata bine prajiturica si se face si usor..
te pup :)

ps. ce mai fac printisorii tai ??..tare duci mai sunt ..pupici pentru ei :))

Liliana spunea...

Am mancat aceasta prajitura cu gris doar ca ii spunea baseema, un adevarat deliciu! Si usor de facut!

Edith spunea...

Meli, ti-a crescut frumos, de ce zici ca nu a crescut? Foarte faina, ma bucur ca ti-a placut :)

Micul spunea...

Meli, ce frumos ti-a iesit prajitura.

Melianda spunea...

Mona abia astept sa vad si eu reteta, printisorii sunt bine, multumesc...am sa-i pup!

Melianda spunea...

Liliana am mai auzit de denumirea aceasta la prajitura de care ii zici dar nu stiu reteta...am sa o caut.

Melianda spunea...

edith a crescut prajiturica dar nu asa ca la tine...hi,hi,hi...dar mi-a placut, de fapt ne-a placut tuturor.

Melianda spunea...

Micule multam de vizita, si de felicitari1

Liliana spunea...

Meli, cauta in cartea mea de bucate de pe retete culinare si gasesti reteta!