vineri, februarie 27, 2009

Escalop Zingara

Acesta e un fel de mancare pe care l-am descoperit la un restaurant si mi-a placut mult.Am cautat reteta pe internet si am gasit-o dar in mai multe variante si cu carne de vitel si cu carne de porc.Eu am decis sa o fac cu carne de porc si am modificat putin reteta.

Ingrediente:
- 600 g pulpa de porc (eu am folosit 4 felii de ceafa porc)
- 150 g sunca presata
- 200 g ciuperci (eu am fol. ciuperci taiate din conserva)
- ulei de masline
- o lingura cu faina
- 1-2 linguri cu bulion
- sare ,piper
- o legatura patrunjel
- 1-2 catei de usturoi 

Mod de preparare:
Taiem pulpa de porc felii cam cat un deget de groase, eu am avut felii taiate de ceafa pe care le-am batut putin cu ciocanul pentru snitele...am pus felia de ceafa intre  doua bucati de folie alimentara (asta ca sa nu sara bucatele de carne) .
In reteta scria ca aceste felii se prajesc putin in unt sau ulei de masline eu am ales sa le fac pe teflon fara picatura de grasime , mi s-a parut cel mai bine asa.
Dupa ce am prajit feliile de carne le dam deoparte si punem doua linguri de ulei de masline intr-un vas la incalzit.Intr-un castron amestecam faina cu bulionul si niste apa apoi turnam acest sos peste uleiul incins si lasam sa dea in clocot(in retete trebuia prajita faina in ulei si apoi adaugat bulionul diluat in apa).
Asezonam cu sare si piper si adaugam feliile de carne si catelul de usturoi taiat marunt acoperim cu un capac si lasam sa fiarba.
Intr-o craticioara punem o lingura de ulei si adaugam sunca taiata fideluta si ciupercile pe care le-am clatit putin apoi le-am stors bine de zeama.Le calim pret de 5-7 minute .
Verificam daca a fiert carnea si daca este fiarta adaugam ciupercile si sunca .Mai lasam pe aragaz 5 minute sa se intrepatrunda toate aromele.
Tocam patrunjelul marunt si presaram deasupra.
Serviti cu salata de varza sau salata de sezon.




















11 comentarii:

Edith spunea...

Mmm bun-bun. Am mancat si eu , dar uite ca de facut nu am facut.

Melianda spunea...

Edith poate incerci sa faci su tu acest escalop...e foarte usor de facut si gustul e demential...pupici!

Sorin spunea...

Iti doresc o primavara insorita si calduroasa

Melianda spunea...

Multumesc Sorina si eu iti doresc la fel...pup, o seara faina!

Ral spunea...

Arata apetisant!

Mi-am facut si eu blog culinar mai altfel... te invit sa ma vizitezi si daca-ti place sa te abonezi :D

http://openbucket.blogspot.com/search/label/COOKING%20AND%20FOOD

Cristina spunea...

Pana acum escalop nu am gatit dar il voi face cat de curand ca arata bine si cred ca si gustos.O primavara minunata iti doresc si multa inspiratie.

Cristina spunea...

Voi mai trece pe la tine in vizita.

Melianda spunea...

Ral bineinteles ca o sa te vizitez...te mai astept pe la mine!
o seara faina!

Melianda spunea...

Cris multam de vizita, si ma bucur ca iti place cum arata escalopul.Sa stii ca e usor de facut si iese delicios, astept impresii.
O primavara frumoasa si tie!

Marcela S. spunea...

Imaginile prezentate de tine spun totul. felicitari pentru reteta si prezentare. Numai bine.

Melianda spunea...

Marcela iti multumesc pentru apreciere, nici nu stii cat ma bucur cand retetele mele sunt apreciate si de persoane din afara familiei mele,persoane care imi viziteaza blogul si chiar pun in aplicare aceste retete.
te mai astept oricand pe la mine...pup si o seara buna!