vineri, august 07, 2009

Ardei iuti la otet

Incet , incet imi pregatesc stocul de conserve pentru la iarna.
Imi plac la nebunie ardeii iuti, si cum acestia s-au facut in cantitate mare in gradina m-am hotarat sa-mi pun si la borcan pentru zilele reci.
Dupa cum vedeti am pus o parte de ardei  intregi si o parte taiati rondele.
Totul e facut din ochi , nu stiu ce cantitate de ardei sau de zeama am avut.

Ingrediente:
     - ardei iuti
     - otet
     - apa si sare ( o lingurita cu varf la litrul de apa am pus eu)
     - frunze de visin
     - piatra vanata optional ( acesta ii mentine verzi tot timpul ) eu nu am pus ca nu am avut.

Am spalat ardeii si i-am asezat frumos in borcane .
Am pregatit apa cu sare si am procedat in felul urmator: am pus cate o frunza, doua de visin in borcanul cu ardei am turnat otet in jumatate de borcan si am completat cu saramura.
Daca nu va place cu mult otet puteti pune cam un sfert de borcan de otet.
Deci zeama  la mine a fost 50%saramura si 50 % otet.
Am infiletat borcanele si le-am depozitat in camara.







2 comentarii:

Alinadel spunea...

Arata foarte bine !!! Eu am o reteta simpla pe care o folosesc pentru a conserva ardeii iuti: otet si zahar in cantitati egale, se amesteca pana cand se topeste zaharul. Aceasta solutie se toarna peste ardeii iuti asezati in borcane, se sigileaza si gata! Sunt foarte gustosi, iar zeama e buna si la ciorbe, pentru cine prefera varianta mai picanta :-)

Melianda spunea...

Alina , multumesc de reteta , stiam si eu ceva cu zahar dar din pacate sotul nu are voie asa ca fac reteta aceasta de ceva timp si o am de la bunica mea .
Ea de zeci de ani asa pune ardeii la borcane pentru la iarna.