sâmbătă, iulie 25, 2009

Castraveti la otet

Anul acesta am avut castraveti din plin in gradina...asa ca am trecut la treaba si mi-am facut provizie pentru la iarna de conserve.
Cantitati exacte nu am , totul e facut din ochi , si acesti castraveti raman crocanti chiar si dupa dessfacerea borcanului.
Ingrediente:
   - castraveti 
   - otet
   - zahar
   -zahar
   -sare neiodata
   - cozi de marar
   - usturoi
   - boabe de piper si mustar
   - frunze de telina
   - optional puteti pune rondele de ceapa si morcov ( eu nu am mai pus)

Mod de preparare: 
   Se spala castravetii si se aseaza frumos in borcane .In fiecare borcan punem cate putin din cozile de marar, frunze de telina, cate unul-doi catei de usturoi, boabele de piper si mustar.
Apoi punem cate o lingurita de zahar si una sare  ( acestea sa fie rase nu pline ochi) , turnam otet cam de un deget in borcane ( borcanele mele sunt de 800 g ), la cele mai mari puteti dubla cantitatea  sau puneti o cantitate si jumatate din ceea ce am postat mai sus, apoi completam cu apa paa la acoperirea castravetilor.
Punem capacele infiletam bine si apoi fierbem borcanele la bain-marie timp de 15 minute de cand incepe sa clocoteasca apa din vasul in care le fierbem.
Le lasam sa se raceasca la temperatura camerei , apoi le depozitam in camara.







4 comentarii:

Jack T spunea...

Minunat aratä.Si ce buni sint..

Intrebare: ai fäcut vreodatä numai cu Sare, färä Otet. Asa ca in Moldova.Acum 36 de Ani am fost in Moldova si am mincat o datä Castraveti cu Märar si cu Sare pusi.
Pinä Astäzi nu le-am uitat Gustul::::

Salutäri Jacob

Melianda spunea...

Jacob da am facut si simpli doar in saramura.
E foarte usor, pui la 1 l de apa o lingura de sare si torni aceasta saramura peste castraveti in borcane in care ai pus cativa catei de usturoi si cozi de marar...eu pun de obicei saramura fierbinte daca vreau sa se faca mai repede.Toata vara numai asa ii mananc nu la otet.
Asa ca poti face si tu linistit ca nu e dificil de loc.
p.s. si eu sunt moldoveanca de origini.

Jack T spunea...

Hi Melianda,
iti multumesc mult de Rezetä.Super simplu cum zici Tu.
Vezi , asa a vrut Soartat sä nimeresc färä sä stiu o Moldoveancä:-)))))
Cred cä Tu faci si Sarmalele altfel , sau ???

Multe Salutäri Jacob

Melianda spunea...

Cu placere Jacob , daca incerci sa-mi spui cum ti-au iesit...si da fac sarmale dar in ultimul timp mai dietetice deoarece sotului meu ii e interzisa carnea de porc si prajelile,
Am pe blog o reteta de sarmale in foi de vita, daca vrei sa incerci.
Ma bucur ca ti-am fost de folos...o seara buna iti doresc!