duminică, mai 24, 2009

Dulceata de capsuni

Cum este sezonul capsunilor, m-am decis sa fac o dulceata dar neaparat sa contina fructele intregi. Asa ca am purces la treaba,  mi-am cumparat  capsuni , am adunat si din gradina mea cateva capsuni si iata reteta.
Ingrediente:
 ~ 2kg capsuni ( eu am avut 5 kg)
 ~1,5 kg zahar
 ~un pliculet cu sare de lamaie
 Mod de preparare:
 Curatam capsunile, le spalam si in vasul in care pregatim dulceata punem un strat de capsuni unul de zahar si tot asa pana terminam ingredientele...ultimul strat va fi de zahar.
Lasam asa vasul vreo 2-3 ore apoi il punem la foc mediu sa fiarba.
Eu de exemplu nu pun mai mult de doua kg de capsuni in vas deoarece doresc ca acestea sa ramana intregi. Cand credem ca este gata, facem proba astfel:punem pe o farfuriuta o lingura de dulceata si daca dupa racire ea se prelinge mai greu inseamna ca este gata.La sfarsit dupa ce inchidem  aragazul punem si pliculetul de sare de lamaie si apoi luam spuma.
In borcanele spalate si uscate foarte bine turnam dulceata de caspuni fierbinte, punem capacul si infiletam bine apoi punem borcanele cu gura in jos.Astfel in interiorul borcanului se formeaza un vid ceea ce va duce la pastrarea in stare foarte buna a dulcetii.










Niciun comentariu: